VILKEN PUDDING!

God morgon! Att stå och laga långfrukost sker inte sådär jätteofta som småbarnsmamma. Men att slänga ihop en enkel chiapudding kvällen innan som bara är att plocka ur kylen och förtära är mer min melodi. Som det superfrö chia är så innehåller det bland annat åtta gånger mer omega3 än lax. Detta är ett enkelt chiapuddingrecept, men går att variera i väldigt stor utsträckning.

Hoppas ni får en fin dag!

Chiapudding
1 dl mandelmjölk (eller annan vegetabilisk mjölk)
2 msk chiafrön
Nypa vaniljpulver
Ev. lite rå ekohonung för sötma 
Bär/nötter som topping
Rör ihop allt utan bären minst 20 min innan (helst kvällen innan) och låt stå i kylskäpet. Ta fram och strö över bär. Njut!

Related Posts

BROWNIETÅRTA MED KOLATÄCKE & HAVSSALT (utan gluten, socker och nötter + PALEO)

Håll i er, på riktigt! För en dryg vecka sedan var vi på ett underbart trevligt 75-årskalas på min sambos släktsida, där det serverades en chokladtårta med kolatäcke som såg himmelsk ut (tyvärr med socker och gluten, men man kan ju föreställa sig smakkombinationen…) och […]

SAFTIG LIMPA MED DURRA & TEFF (det perfekta brödet utan gluten, mjölk, ägg eller nötter)

Som ni säkert har förstått är jag alltid på jakt efter de perfekta brödrecepten som är naturligt glutenfria och hälsosamma! Detta bakade vi fram för ett par dagar sedan, det består av supermjölerna teff och durra, och är utan tvekan den godaste brödlimpan jag ätit […]



Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *